‘Cowboys en indianen’ van Hoboken winnen De Uitdaging

De deelnemers van De Uitdaging 2013.

Tijdens het weekend van 25 en 26 mei tovert 'Hoboken goes West' het centrum van het district om tot een cowboy- en indianendorp. Met dat evenement wonnen de handelaars van Hoboken donderdag 2 mei de negende editie van De Uitdaging.

Schepen voor middenstand Koen Kennis maakte in het Elzenveld de winnaars bekend van De Uitdaging IX. De Uitdaging is een prijs voor handelaars en handelaarsverenigingen die de stad Antwerpen jaarlijks uitreikt om hen aan te moedigen om hun winkel- en horecastraat op een creatieve manier te promoten. In totaal werden er twaalf projecten ingediend.

De jury koos 'Hoboken goes West' unaniem als winnaar. De Hobokense handelaars wonnen daarmee 5000 euro. ‘Hoboken goes West’ transformeert tijdens het weekend van 25 en 26 mei het centrum van Hoboken tot een heus cowboy- en indianendorp. Het is een klein festival dat de lokale handelaars in de kijker zet en Hoboken toont als gezinsvriendelijke, levendige en aantrekkelijke winkellocatie.

Conscience in de kijker

De tweede prijs, goed voor 3500 euro, gaat naar het project ‘Het feest van de Antwerpse vertelkunst’ van de handelaars van het Hendrik Conscienceplein. Op 8 september 2013 organiseren zij ter gelegenheid van de 130ste verjaardag van het overlijden van Hendrik Conscience een geanimeerd straatfeest.

Zowel in de deelnemende zaken als op het plein zelf, in de Carolus Borromeuskerk en de Erfgoedbibliotheek zijn activiteiten gepland. Als muzikale afsluiter brengen bekende Antwerpenaars ‘evergreens’ vertaald naar het ‘Antwaarps’.

Snelle handelaars

De derde prijs gaat naar de handelaars van ‘Het Plein’ in Merksem. Snelle jongens. Zij wonnen donderdag 2 mei 1500 euro en gebruikten dat zaterdag 4 mei al voor het openingsfeest van het Sint-Franciscusplein. De handelaars van het plein en de omliggende straten slaan de handen in elkaar om - samen met het district - de heraanleg van hun plein te vieren. 

-------------------

Presentatie "in 12 stappen naar een boeiend handelsconcept"

Gastspreker Luc Campo, zaakvoerder van Retail Office, gaf in de loop van de avond een boeiende presentatie.

Herbekijk de presentatie "in 12 stappen naar een boeiend handelsconcept"

Deel deze pagina: