Flanders Fashion Fuel selecteert 4 ontwerpers

Vorige week selecteerde Flanders Fashion Fuel vier Vlaamse beloftevolle ontwerpers met commercieel potentieel. Zij krijgen een structurele duw in de rug. 

Maar liefst 35 kandidaten dienden een dossier in en dongen mee naar één van de vier gegeerde plaatsen. Een professionele jury koos Devon Halfnight Leflufy, Ine De Haes, Red Juliet en Rombaut op basis van verschillende economische en creatieve parameters. De geselecteerden kunnen rekenen op 4 seizoenen intensieve zakelijke begeleiding en een financiële ondersteuning van 50,000 euro verspreid over deze periode.

Een aangename verrassing

Een professionele jury met ondernemers en ontwerps uit de modewereld beoordeelde de Flanders Fashion Fuel dossiers. 
Lutz Huelle (ontwerper): "Ik heb bij het beoordelen van de kandidaturen nog maar eens beseft hoe moeilijk de modebusiness is. Het is absoluut geen evidentie om vandaag een label duurzaam te doen groeien en commercieel inzicht is daarbij onontbeerlijk.  Het feit dat zoveel modeondernemers bewust met het businessluik bezig zijn, vind ik een aangename verrassing."
Daan Berkhoff (Avelon): "De Flanders Fashion Fuel kandidaten vertegenwoordigen heel goed de segmenten en stijlstromingen in de modesector van vandaag. Ik miste wel in de meeste dossiers een langetermijnvisie, dat kan meteen al een element zijn om op te werken tijdens de intensieve coaching."

De geselecteerden

Devon Halfnight Leflufy is een kledingmerk voor mannen dat zijn wortels heeft in populaire jongerencultuur. Devons streetwear is tegelijkertijd luxueus en toegankelijk, maar vooral fris. 
Met haar kinderlabel vertelt Ine De Haes verhalen brengt ze patronen tot leven. Een label dat tovert met 3D vormen, drapages en breiwerk, gericht op kinderen van 4 tot 14 jaar met ouders die bewust omgaan met mode, design en kunst.
Red Juliet is een fris, elegant glamourmerk met een nostaligsche toets. De rugdécoleté is typerend en is ondertussen het handelsmerk van het label geworden.
ROMBAUT is het eerste en enige veganistische luxemerk dat hoofdzakelijk natuurlijke grondstoffen transformeert in eigentijdse avant-garde producten. Zowel de design filosofie als de processen zijn toekomstgericht; transparant, ethisch en ecologisch.

Thema's: 
Deel deze pagina: