Hello Bank! wil jongeren bereiken met pop-up shop

Hello bank! opende vrijdag 4 april een pop-up kantoor op de Meir. De bank is een online filiaal van BNP Paribas Fortis en richt zich vooral jonge smartphone- en tabletgebruikers. Toch wil de bank ook fysiek aanwezig zijn in het straatbeeld, maar dan niet op een traditionele manier.

“We willen op de Meir vooral tonen dat we meer kunnen zijn dan alleen maar een bank,” zegt communicatieverantwoordelijke Xavier Dumon. “Wie binnenloopt in onze pop-up vestiging kan er bijvoorbeeld Google Glass uitproberen, meedingen naar tickets voor Tomorrowland of deelnemen aan de workshop.”

Een typisch bankkantoor is de pop-up dus niet. Bezoekers kunnen er wel gratis draadloos surfen met hun laptop, smartphone of tablet en terwijl genieten van een drankje.
Xavier Dumon gelooft in de nieuwe aanpak om jongeren te overtuigen: “Je kan aan jongeren niet meer eenvoudigweg zeggen dat je als bank de beste bent of de meest voordelige. Dat zoeken ze vandaag liever zelf uit”.

De Hello Bank! pop-up blijft nog open tot 21 juni op de Meir 41 in Antwerpen.

Sectoren: 
Thema's: 
Deel deze pagina: