Proef van de Antwerpse award winning campagnes op Eurobest

Van 1 tot 3 december is Antwerpen gaststad van Eurobest, hét festival van Europese creativiteit in reclame en communicatie. De creatiefste koppen uit het hele continent zakken af naar Antwerpen voor een spreekwoordelijke invasie, met de Arenbergschouwburg als creatief epicentrum. Maak u op voor drie dagen innovatie, inspiratie en creatie.

Voor reclamebureaus en adverteerders uit alle uithoeken van Europa is Eurobest hét event van het jaar. Antwerpen, voor het eerst – proud but loud – gaststad voor dit evenement, verwacht ongeveer tweeduizend mensen uit de creatieve Europese sector, voor deze driedaagse hoogmis van de creativiteit.

Hoofdstad van de creativiteit

Dat Antwerpen al langer op kruissnelheid draait als het gaat over creativiteit mag wel duidelijk zijn. Antwerpse bureaus veroverden de voorbije jaren meerdere prijzen in de eurobest Awards, de jaarlijkse prijsuitreiking voor de leukste, mooiste, origineelste en meest aangrijpende campagnes van Europa. Enkele prijswinnaars van Antwerpse bodem krijgen tijdens Eurobest 2015 nog eens extra aandacht.

Antwerpse winnaars

  • Bij Duval Guillaume staan sinds 2012 verschillende internationale prijzen op de schouw voor de campagne Push to Add Drama.  Het Antwerpse bureau richtte alle schijnwerpers op hun klant TNT, met een flashmob die enkele onverwachte wendingen creëerde op een klassiek pleintje ergens in Vlaanderen. Goed voor 29 miljoen views op Youtube.

  • LDV United stelde de vraag of Rode Duivel Kevin De Bruyne even populair zou zijn als hij het downsyndroom zou hebben? Ook topsporters Kim Gevaert en Jean-Michel Saive openden het debat en legden de rode loper voor een veelbekeken promocampagne voor de Special Olympics. Op Vimeo werd snel duidelijk dat ook het grote publiek oog en sympathie had voor die ‘speciale’ topsporters. 
  • Dallas bedacht voor radiozender JOE fm, het grootse verrassingsfeest ooit voor Björn, een doodgewone Vlaming. The National Surprise Party werd niet alleen een feestje voor Björn, maar was ook voor Dallas een opstap naar de galerij der groten. Op Youtube is het nog altijd nagenieten.

De smaak te pakken

De drie award winnaars zijn topvoorbeelden van ideeën die ‘Born in Antwerp’ zijn. En om die Antwerpse topcreativiteit in de schijnwerpers te plaatsen koppelde Duval Guillaume de campagnes aan een ander succesproduct. Tijdens Eurobest ontvangen alle deelnemers een flesje Antwerps Seefbier met een uniek label, geïllustreerd met de spraakmakende award winning campagnes. Deze collector items laten de deelnemers letterlijk proeven van de Antwerpse creativiteit en dragen ‘Born in Antwerp’ uit over heel Europa. Spraakmakend en smaakmakend.
 
‘Born in Antwerp’ wil talent en succesproducten met Antwerpse roots in de schijnwerpers plaatsen, de straat op sturen en aan iedereen tonen waartoe de creatieve sector uit Antwerpen in staat is. Eurobest wordt dan ook het startsein om uit te pakken met ideeën, producten en concepten die ‘Born in Antwerp’ zijn. Omdat een creatieve stad kan én moet uitpakken. 

Eurobest

 

Deel deze pagina: