Tips voor uw horecawebsite

Tips voor uw horecawebsite

Steeds meer mensen gaan via het internet op zoek naar de geschikte horecazaak voor hun avondje uit. Het is dus belangrijk dat uw zaak goed vertegenwoordigd is op het web. Wij geven u een aantal tips om te scoren met uw eigen website.

Geef uw horecazaak een boost met uw website

  • Zorg ervoor dat uw homepagina en titels meteen de sterke troeven van uw zaak verwoorden.
  • Hou uw website actueel en vermeld er uw promotieacties.
  • Hou het eenvoudig: weinig tekst en veeI foto's.
  • Vermeld uw contactgegevens duidelijk op de homepagina en onderaan elke pagina.
  • Betrek uw personeel bij de website.
  • Zorg dat uw klanten online kunnen boeken.
  • Leg op uw website links naar toeristische informatie uit de buurt.
  • Voeg eens een foto toe van klanten die genieten of zich amuseren. Vraag natuurlijk eerst hun toestemming.

Wat met negatieve recensies?

  • Is een slechte recensie of klacht terecht? Zoek een oplossing voor het probleem.
  • Bedank de schrijver van een terechte klacht, vraag meer info en verzeker hem dat u het probleem oplost.
  • Vraag tevreden klanten uw Facebook-pagina te 'liken' of een positieve reactie te posten op een recentiewebsite.
  • Zoek een oplossing voor ontevreden klanten terwijl ze nog in uw zaak aanwezig zijn; zo wordt de kans kleiner dat ze negatieve kritiek posten.
  • Creëer een win-winsituatie met tevreden klanten: beloon een positief gepost commentaar met een cadeaubon bij een volgend bezoek.

Meer leren?

Horeca Vorming Vlaanderen organiseert opleidingen over de inzet van nieuwe media voor een café of restaurant. 

Sectoren: 
Deel deze pagina: