Congres organiseren

Zoekt u een locatie in Antwerpen om een congres of meeting te organiseren? Stad Antwerpen begeleidt u hierbij met ondersteuning op maat.

Antwerpen heeft alles in huis voor de organisatie van uw meeting, congres, incentive en event. Hieronder vindt u alvast wat inspiratie voor uw evenementen in Antwerpen. Als u van plan bent om een evenement in Antwerpen te organiseren, aarzel dan niet om ons te contacteren. We helpen u graag verder met het uitwerken van het perfecte programma voor uw deelnemers. Dankzij een uitstekende samenwerking met lokale partners zorgt de stad er zo voor dat uw bezoek van aankomst tot vertrek feilloos verloopt.

 

Mogelijke meeting locaties

 

Eén van onze toplocaties is het Flanders Meeting & Convention Center Antwerp vlak naast de zoo en het Centraal Station. U kan hier niet alleen de Koningin Elizabethzaal boeken, maar ook tal van kleinere evenementen organiseren. Ook het Havenhuis biedt mogelijkheden aan om uw evenement te hosten in deze nieuwe architecturale parel, u kan beschikken over de boardroom, een auditorium, meeting zalen en uiteraard een wandeling maken over de Brug met een spectaculair zicht op Antwerpen en de haven.

Daarnaast heeft de stad uiteraard nog tal van andere mogelijke locaties voor uw meeting of congres. Zo zijn er verschillende iconische hotels die meeting rooms & eventhosting aanbieden. U kan evenementen organiseren in het MAS, het Pomphuis, het Felix Pakhuis en zelfs in het Centraal Station. Voor meer informatie kan u steeds een mail sturen.

 

   

 

Hoe kunnen wij helpen?

 

Stuur uw vraag op mail naar bidding@visitantwerpen.be. We ondersteunen u gratis en zonder verplichting met:

  • analyse van vereisten en vragen i.v.m. een conferentie
  • advies bij de keuze van een passend hotel en passende locatie
  • het opstellen van een dossier om uw kandidatuur in te dienen
  • assistentie tijdens de presentatie van een conferentie applicatie
  • organisatie en uitnodiging voor het bekijken van locaties en hotels
  • analyse en voorbereiding van een budget
  • het verschaffen van contacten voor gekwalificeerde verleners van basisdiensten
  • het leveren van promotiemateriaal
  • gratis publicatie van uw conferentie op onze online congreskalender
  • assistentie tijdens de afspraak met een Professionele Congresorganisator (PCO), Destination Management Company (DMC), of andere dienstverleners
  • informatie en advies over faciliteiten voor vergaderingen, accommodatie, vervoer, sociale activiteiten, teambuilding activiteiten, incentives, enz.
  • introductie bij lokale dienstverleners in Antwerpen
  • introductie bij contacten van de lokale industrie en regering
  • toegang tot promotiemateriaal over Antwerpen, waaronder video’s, beeldmateriaal en brochures
  • het vergemakkelijken van prospecties van locaties en familie-uitstapjes in Antwerpen
  • reservering van loten van hotelkamers voor uw evenement
  • het opstellen van offertes en PowerPoint-presentaties
  • aanvullende bezoekersgidsen voor deelnemers

Als tussenpersoon voor locaties en dienstverleners voor:

  • verduidelijking van prijzen en beschikbaarheid
  • reserveringen van conferentielocaties
  • reservering en opvolging van toegewezen hotelkamers
  • het voorzien van promotiemateriaal op de bestemming
  • het organiseren van sociale programma’s, uitstappen en transfers
  • het geven van informatie aan de conferentiedeelnemers

 

Neem contact op met onze experts

Contactgegevens

Grote Markt 15 - 2000 Antwerpen
Tel: 
03 338 81 81

Delen

Thema's