Doel

Vanuit de noden van de ondernemer en de beleidsmedewerker in stad Antwerpen willen we:

  • betrouwbare, gebruiksvriendelijke en future proof data aanbieden aan handel en horeca zodat zij op basis hiervan doelgerichte en efficiënte beslissingen kunnen nemen.
  • ondernemers begeleiden bij het inzetten van data in hun dagelijkse manier van werken
  • de datagedreven sturing van het beleid van de steden en gemeenten versterken, met daarbij een maximale uitwisseling van data tussen de actoren (ondernemers & lokaal bestuur)

Plan van aanpak  (update oktober 2021)

plan van aanpak.pdf

Wat wil de ondernemer eenvoudig kunnen raadplegen op een centraal platform? 

wat wil je meten.pdf

Stad Antwerpen gaat actief op zoek naar gebruiksvriendelijke en veilige oplossingen die:

  • ruwe data registreren,
  • de toestroom aan gegevens monitoren,
  • alle verzamelde data interpreteren,
  • de verzameling aan gegevens uitwisselen met jou als handelaar of horecaondernemer, via een efficiënt ondernemersdashboard.

Bovendien zorgen we voor praktijkgerichte coaching: zo leer je al deze data optimaal te benutten. Op deze manier creëren we samen impact op jouw onderneming.

Praktisch

Het project Datagestuurde Winkelgebieden is gestart begin 2021 en duurt twee jaar. Dankzij jouw medewerking aan workshops kennen we jouw noden en wensen: op basis daarvan rollen we het project verder uit. Het project leidt tot een interactief platform, waar je de verzamelde gegevens veilig en discreet kan raadplegen en uitwisselen.

Het project Datagestuurde Winkelgebieden is een samenwerking van stad Mechelen samen met stad Antwerpen, stad Leuven, stad Roeselare en Thomas More Hogeschool en krijgt steun van Provincie Antwerpen en het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling (EFRO).

Meer informatie

detailhandel.horeca@antwerpen.be
Dirk Ketele – T 0485 48 25 75

Deel deze pagina: