Expertendag Fashion: Communicatie & branding

28 juni 2022

Hoe werk je aan jouw communicatie op de meest effectieve manier? Hoe pak je jouw pr het beste aan? Wat is een goede TikTok-strategie? Hoe zet je in op storytelling voor een publiek? En hoe communiceer je inclusiever? Speciaal voor de modesector organiseren we op 28 juni een Expertendag rond communicatie en branding.

De laatste jaren is onze maatschappij grondig veranderd. COVID heeft alles versneld, en het consumentengedrag heeft zich aangepast. Klanten shoppen steeds meer online, maar willen ook lokale merken steunen. Producten moeten duurzamer zijn, en diversiteit en inclusie staan bovenaan de agenda. Consumenten willen erop vertrouwen dat merken de beloften die ze doen ook nakomen. Een merk heeft jaren nodig om een reputatie op te bouwen, maar kan die ook in vijf minuten kwijt raken. Tijdens onze Expertendag voor de modesector kom je meer te weten over hoe je communicatie op die nieuwe evoluties kan afgestemd worden, leer je bij van experts en ga je naar huis met waardevolle inzichten.

Hoe?

Vijf doorgewinterde specialisten en ervaringsdeskundigen zitten klaar om de thema's waar jij van wakker ligt onder de loep te nemen. In kleine groepjes wissel je op een sofa met hen van gedachten. Je kan ook een persoonlijk gesprek met een aantal van de experts reserveren. We nodigen ook enkele sprekers uit die een interessante case rond communicatie en branding komen toelichten tijdens onze gesprekstafels. Zij introduceren zichzelf kort tijdens de Expertendag, waarna je kiest naar welke case je het liefst luistert. ’s Middags schuiven we allemaal samen aan voor de lunch, en na de namiddagsessie sluiten we af met een netwerkdrink.

Concreet

Je kiest bij inschrijving bij welke sprekers je graag in een klein groepje op de sofa plaatsneemt. Je kan ook aangeven of je graag een 1-op-1 gesprek hebt en zo ja, welke experts je voorkeur wegdragen. Wij zorgen voor een gepersonaliseerde dagplanning, maximaal rekening houdende met je voorkeuren, zodat je zoveel mogelijk uit deze dag kan halen. Naar welke case je graag luistert tijdens de gesprekstafels, mag je de dag zelf beslissen.

Voorwaarde voor inschrijving: Dit is een event voor groeiende en mature ondernemingen uit de modesector (modebedrijven en -ontwerpers, communicatie- en pr-specialisten, marketeers, buyers, fashion advisors, account managers, shop managers, brand image coordinators, agents): we verwachten dat je minstens drie jaar actief bent.

Praktische info
Datum: 
28 juni 2022
Starttijd: 
10:00
Organisator: 
Flanders DC
Locatie: 
Urban City
Ankerrui 9
2000 Antwerpen
België
BE
Prijs: 

120 euro (excl. btw) inclusief lunch en afsluitende drink

Programma

Je kan een keuze maken uit volgende thema's en experts:

  • 360° branding - Stijn Nachtergaele (Nightingale)

Marketing- en communication agency Nightingale werd tien jaar geleden opgericht door Stijn Nachtergaele. Stijn verwierf er sterke marketing-, communicatie- en brandinginzichten binnen de mode-, design- en foodsector. Door innovatie, esthetiek en relevantie te combineren, specialiseert Nightingale zich in lifestylecommunicatiestrategie. Hun portfolio bestaat uit merken zoals Vespa (Piaggio Group), Selected (Besteller Group), Blauer USA (FGF Group), HNST Jeans en Morobé. Stijn zal je meer vertellen over hoe je een impactvolle merkidentiteit opbouwt en zal dieper ingaan op merkstrategie, experience, positionering en tone of voice. 

Stijn is ook beschikbaar voor een 1-op-1 gesprek.

  • De juiste pr-aanpak - Ikram Annouri

In 2019 besloot Ikram Annouri om als freelance public relations consultant aan de slag te gaan en werkt onder andere voor merken als Arte Antwerp, Lies Mertens en Theo Eyewear. In een wereld waarin alles communicatie is, navigeert Ikram aan de hand van een holistische aanpak waarbij een inclusieve en internationale visie centraal staan. De huidige cross-culture sfeer waarin online en offline, merk en consument, subcultuur en luxe, samenvallen, vraagt om sterke boodschappen die via de juiste kanalen verspreid worden. Ikram zal het onder meer hebben over hoe je de pr van je merk best aanpakt, hoe je met een mediabedrijf samenwerkt en hoe je meer inclusie in je communicatie kan bouwen. 

Ikram is ook beschikbaar voor een 1-op-1 gesprek.

  • Een goede TikTok-strategie - Joey Scheufler (Prappers)

Joey Scheufler, expert in TikTok en influencer marketing, richtte in 2016 Prappers op. Dit creatief agency helpt merken succesvol te worden op TikTok, enerzijds door middel van het uitdenken van strategische en creatieve concepten, anderzijds met hun in-house TikTok influencer agency. Maandelijks produceert het agency meer dan honderd TikTok-video's voor klanten als Rituals, Intersport, Rimmel, Coolcat, Zalando en Sony Music. Joey zal je meer vertellen over wat een goede TikTok-strategie precies inhoudt, hoe je voor echte engagement en impact binnen je doelgroep kan zorgen en waarom je net wel of niet met influencers in zee moet gaan. 

Joey is ook beschikbaar voor een 1-op-1 gesprek. 

  • Storytelling voor een publiek - Peter Perceval 

Peter Perceval is TEDx-spreker, trainer, schrijver en regisseur. Hij begeleidde als trainer en coach al meer dan 800 ondernemers, team- en bedrijfsleiders in het maken en brengen van hun businessverhalen. Peter zal tijdens deze sessie vertellen op welke manier je storytelling kan gebruiken om je ondernemersverhaal over te brengen en hoe je de basisingrediënten van jouw verhaal kan ontdekken. Hij gaat dieper in op het creëren van verschillende formats. Want of het nu gaat om een pitch, een productpresentatie of een storyline voor social media, steeds dezelfde vraag keert terug: wat onthoudt het publiek van wat jij hen vertelt?

Peter is ook beschikbaar voor een 1-op-1 gesprek.

  • Inclusieve communicatie - Terna Jogo (GUAP Magazine)

Terna Jogo is een Nigeriaans-Britse fashion editor en fotograaf die in London woont. Terna groeide op in een overwegend blanke omgeving. Vanuit haar liefde voor media en beeldcreatie liet ze zich inspireren door modepublicaties, waarbij ze vaststelde dat er een gebrek aan rolmodellen was. Vanuit een noodzaak aan representatie die ze graag in de wereld wil zien, creëert ze diverse beelden en beheert inclusieve content voor GUAP Magazine. Jogo deelt haar visie op inclusieve communicatie en gaat dieper in op waarom diversiteit essentieel is en hoe je op zoek kan gaan naar ondervertegenwoordigde creatievelingen. 

Terna is ook beschikbaar voor een 1-op-1 gesprek.

Deel deze pagina: