Welke innovaties verkies jij als handelaar?

12 mei 2021

In het Smart Retail Area-project wil de stad vanaf 2022 slimme technologieën testen in zowel de winkels als de winkelstraten. Via deze workshop willen we weten welke technologieën voor jou het meeste meerwaarde zouden bieden. Schrijf je in!

Antwerpse detailhandel en horeca gaan voor digitale innovatie

Jouw mening geeft de doorslag in dit innovatietraject! Schrijf je hier in voor de workshop.

De toekomst is digitaal en biedt tal van mogelijkheden voor de detailhandel. Met Smart Retail Area wil de stad onder meer de slagkracht en het concurrentievermogen van haar handelaars versterken. De stad wil dit realiseren door vanaf 2022 slimme technologieën en innovaties te testen in zowel de winkels als de winkelstraten. Denk hierbij aan realtime informatie op slimme schermen, crowd management, slimme mobiliteit, maar ook augmented reality in je handelszaak, touchscreens, heatmaps en slimme spiegels in paskamers.

Jouw mening telt! 

Via twee interactieve workshops willen we weten welke technologieën voor jou het meeste meerwaarde bieden. Dankzij jouw input doen we daarna gerichtere aanbestedingen voor de Smart Retail Area. Elke handelaar in het toeristische centrum krijgt de kans om deel te nemen aan dit co-creatietraject.

Praktische info
Datum: 
12 mei 2021
Starttijd: 
08:00
Organisator: 
Stad Antwerpen
Locatie: 
online
België
BE
Programma

We bieden twee workshops aan: de keuze is vrij om slechts één of beide sessies te volgen.

Woensdag 12 mei van 8 tot 10u

Thema: noden en ideeën van de retailer

  • Tim Gielen, co-founder van Wave of Engagement, leidt deze workshop in. Hij geeft een inspirerende talk over een recente succesvolle case van JBC rond instore-innovaties.
  • Daarna lichten we de resultaten van onze desk research en survey rond digitale innovaties in de detailhandel kort toe.
  • Tot slot gaan we op zoek naar de noden van jou als handelaar op vlak van innovatie en verzamelen we jouw ideeën a.d.h.v. brainstorms en oefeningen.

Woensdag 26 mei van 8 tot 10u

Thema: evaluatie en selectie piloten

  • We evalueren de noden en ideeën van de handelaars uit de eerste workshop, waarna we praktische oplossingen op tafel leggen.
  • We stellen bovendien enkele concrete toepassingen voor die zowel voor de consument, de handelaar en de stad een meerwaarde betekenen.
  • Tot slot selecteren we samen met jullie de meest interessante en relevante concepten om later als piloot te testen.

Registratie: gratis.
Inschrijven doe je op deze pagina.

Meer informatie lees je hier.

Het Smart Retail Area-project kwam tot stand in samenwerking met Thomas More Hogeschool en krijgt steun van het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling (EFRO).

Deel deze pagina: