‘Get Connected’ in The Beacon - de toekomst is aan artificiële intelligentie

"Knappe koppen en slimme bedrijven maken zich klaar voor Get Connected" zegt Wim De Waele, general manager van The Beacon

Hoe kunnen Artificiële Intelligentie (AI) en het Internet of Things (IoT) een meerwaarde betekenen voor uw bedrijf? Die vraag staat van 11 tot 14 juni centraal tijdens het gratis event ‘Get Connected’ in The Beacon, de business- en innovatiehub voor AI en IoT. Bent u klaar voor de toekomst?

Wim De Waele (general manager The Beacon): “Bij The Beacon zitten heel wat knappe koppen en straffe bedrijven samen onder één dak: van veelbelovende start-ups tot gevestigde corporate technologiebedrijven. Het leek ons tijd om hen met verschillende partijen in contact te brengen. Zie het gerust als een showcase: de bedrijven van The Beacon krijgen de kans om te tonen welke slimme oplossingen ze kunnen bieden. En geïnteresseerde ondernemers die langskomen tijdens dit event leren hoe ze met hun bedrijf daarvan kunnen profiteren.”

Hoe kunnen bedrijven profiteren van AI en IoT?

“Hier denk ik bijvoorbeeld aan Anyways, een bedrijf dat AI gebruikt in een routeplanner die live rekening houdt met wegenwerken. Of hoe bedrijven via AI het gedrag van je klanten kunnen gaan voorspellen.  In het domein van Internet of Things denk ik meteen aan voordelen voor de retailsector. Fysieke winkels hebben het de laatste jaren moeten afleggen tegen online winkels, die heel wat consumentendata hebben verzameld. Maar ook die kleinere, fysieke winkels kunnen dankzij het gebruik van technologie heel wat te weten komen over hun klanten en daarop inspelen door hen aanbiedingen op maat te sturen bijvoorbeeld.”

Hoe ziet het programma van Get Connected eruit?

“We werken rond vier themadagen met heel concrete workshops en sessies. In een panelgesprek staan we bijvoorbeeld ook stil bij dataverzameling en de gevolgen daarvan voor de privacy van gebruikers. Hoe voldoe je als bedrijf aan de GDPR-normen? Als je ziet dat China een puntensysteem uitrolt voor zijn burgers, kun je je over die kant van het verhaal toch heel wat vragen stellen.”

Uit recent onderzoek van Avenade en Wakefield Research blijkt dat CEO’s beseffen dat technologie broodnodig is, maar dat ze die vaak nog te ingewikkeld vinden.

“Er bestaat inderdaad een grote hype, haast mythevorming, rond AI. Daarom is een event als ‘Get Connected’ ideaal om alles eens helder te maken. Mensen uit de techsector spreken makkelijk over AI, IoT, beacons en API’s, maar voor veel ondernemers voor wie technologie niet de basis is van hun bedrijf, blijft dat Chinees. We maken via duidelijke cases en gesprekken duidelijk wat de meerwaarde van technologie kan zijn voor hun bedrijf.”

Gaan we dan toch de Chinese tour op?

“Ik beloof plechtig dat wij onze bezoekers geen score zullen geven! (lacht) Nog interessant om mee te geven: op de laatste dag staat connectiviteit op het programma, maar dan op de ouderwetse manier: connecteren met andere bezoekers en socializen bij een glaasje. Want dat blijft de essentie: ondernemers bij elkaar brengen om kennis over te dragen.”

 

Praktisch

Programma en inschrijven via de website van The Beacon: Get Connected

11-14 juni @ The Beacon

Gratis event

 

Sectoren: 
Thema's: 
Deel deze pagina: