“Details maken het verschil voor mijn klanten”

Authentieke charme, dat is het uithangbord van Adelin. Zaakvoerder Salomon Wijnberg specialiseert zich in de aan- en verkoop van antieke en oude juwelen, horloges en art deco. Wie binnenstapt bij Adelin, voelt meteen Wijnbergs liefde voor zijn vak en zijn persoonlijke aandacht voor elke klant. Al generaties lang is Adelin in Antwerpen en ver daarbuiten een huis van vertrouwen.

Op zoek naar wat de Antwerp’s Most Brilliant-juweliers drijft en inspireert, legden we hen de Proust-vragenlijst voor. Met vijf van hun antwoorden laten ze u binnenkijken in hun zaak én hun gedachtewereld.

Wat betekent voor u volmaakt geluk?
“Positief resultaat zien na hard werk en inzet. Zo heb ik eind vorig jaar mijn zaak verhuisd van ons oude pand in de Steenhouwersvest naar een nieuwe locatie in dezelfde straat. Er zijn grondige verbouwingen aan voorafgegaan voordat we konden verhuizen, en tot in de laatste dagen was het hard werken om de puntjes op de i te zetten. Maar ik geloof er vast in dat het de details zijn die voor klanten het verschil maken. Wanneer ik nu zie dat mensen vol verwondering rondkijken in onze nieuwe winkel, weet ik dat ze de impact ervan voelen. Dan is het alle moeite en tijd waard geweest.”

Welk talent zou u graag hebben?
“Het zou mooi zijn als ik de kunst begreep om grote groepen toe te spreken. Ik bewonder mensen die dat kunnen. Maar zelf ben ik meer van het één-op-één gesprek.”

Wat is uw grootste verwezenlijking?
“De weg die ik als ondernemer heb afgelegd. Ik ben de langst zittende ondernemer in de Steenhouwersvest, al sinds de jaren 80. Sindsdien heb ik Adelin uitgebouwd tot een huis van vertrouwen. De kinderen van mijn klanten van toen, komen nog steeds bij ons over de vloer.”

Wat is uw meest opvallende eigenschap?
“Ik slaag er altijd in om lastige situaties om te buigen naar iets positiefs. En ik geef niet op tot dat gelukt is.”

Wat is uw motto?
“Voor alles bestaat er een oplossing.”

 

Lees meer over Antwerp's Most Brilliant

Deel deze pagina: