Antwerpen profileert zich als investeringslocatie voor retail op MAPIC (Cannes)

Al enkele jaren is de stad Antwerpen een vaste waarde op MAPIC, de belangrijkste retailbeurs van Europa. De beurs lokt jaarlijks zo’n 8.000 retailspecialisten van over heel de wereld naar Cannes. Stad Antwerpen is aanwezig als standhouder om de internationale zichtbaarheid van de stad als investeringslocatie voor detailhandelsactiviteiten te versterken. MAPIC vindt dit jaar plaats van 14 tot 16 november.

Contact met potentiële investeerders

De MAPIC-beurs biedt de stad de kans om op een zeer korte periode een volledig overzicht te geven van al wat er op vlak van retail leeft in Antwerpen. Op de beurs behandelt de stad vragen van retailers, maakt het kennis met (nieuwe) retailers en worden er bepaalde dossiers voorgelegd aan mogelijke investeerders. Winkelketens en ontwikkelaars die op zoek zijn naar expansiemogelijkheden worden geholpen met locatieadvies op maat. Verder krijgen geïnteresseerden meer uitleg over de Antwerpse commerciële structuur en de ontwikkeling van detailhandel in Antwerpen.

Antwerpen krijgt advies van experten

De stad helpt niet alleen retailers verder, Antwerpen leert ook veel op MAPIC. Zo ontmoet de stad er immers tal van experten, investeerders, retailers, makelaars,… Allemaal zijn ze een bron van informatie om het Antwerps detailhandelsbeleid te optimaliseren en up-to-date te houden.

‘Antwerp | Ghent, United by Retail’ samen met 10 partners

De twee grootste Vlaamse steden bundelen opnieuw de krachten op MAPIC en positioneren zich samen voor internationale retailers. Samen met 10 lokale partners uit de retailwereld bieden Antwerpen en Gent een forum om kennis uit te wisselen en visies over steden te delen. In het kader van dit partnerschap worden verschillende evenementen georganiseerd om de troeven van de twee retailsteden onder de aandacht te brengen.

Meer informatie over MAPIC

Lees hier meer over retail in Antwerpen

Sectoren: 
Deel deze pagina: