Behoeftes van consumenten veranderen. Bedrijven moeten zich aanpassen.

"Creativiteit is een basisingrediënt voor economie." Guillaume Van der Stighelen

Wat je klant wil, verandert continu. Hoe hij op zoek gaat naar een product of een dienst, ook. Als bedrijf wil je daar met je business dynamisch op inspelen om relevant te blijven, te kunnen groeien én de concurrentie voor te zijn. Maar heb je wel alle businessopportuniteiten in je vizier? En waar vind je de tijd om dat nieuwe model of die innovatiestrategie uit te tekenen?

 

Om je daarbij te helpen, biedt ANTWERP. POWERED BY CREATIVES. twee innovatietrajecten aan. In een veilig kader kan jij - samen met een creatieve professional - de sprong voorwaarts maken zonder risico en zonder tijd te verliezen. Die professional kan een designer zijn die op zoek gaat naar een nieuw product, een expert die je product omschakelt naar een dienstverlening of een strateeg die je bedrijf opnieuw positioneert.

Hulp van een creatieve professional = expertise, opportuniteiten en tijdwinst

Tijdens een innovatietraject krijg je hulp van een externe coach om de uitdaging scherp te stellen. Dat is de expertise. ANTWERP. POWERED BY CREATIVES. is een netwerk van creatives die met een andere bril naar jouw organisatie én jouw uitdaging kijken. Om wat aan te leveren? Nieuwe opportuniteiten. Bovendien moet je er zelf niet naar op zoek gaan. Tijdswinst, dus.

Creatieve expertise

Vanuit een helikoptervisie dringen ze snel door tot de kern van de zaak. Samen met jou bekijken ze de uitdaging vanuit verschillende standpunten met een frisse, creatieve blik om groeiopportuniteiten in kaart te brengen. Na amper twintig uren ken je de op te nemen acties en de te volgen stappen. Dat kan een korte innovatiesprint zijn of een innovatie die op lange termijn ingepland kan worden.

De nood en de verwachting van jouw bedrijf bepaalt welke creatieve experts ANTWERP. POWERED BY CREATIVES. aan je voorstelt. Jij selecteert met wie je in zee gaat.

Keuze uit een toegepast of een strategisch innovatietraject

Je kan twee trajecten volgen, afhankelijk van het veranderingsproces waarin jouw bedrijf zich bevindt. De trajecten maken onderscheid tussen toegepaste en strategische innovatie, met elk een andere aanpak en expertise.

Voor welke verandering staat jouw bedrijf?

  • Is de concrete oplossing voor de innovatienood duidelijk afgebakend in een project? Is de nieuwe visie helder maar zoek je voor de realisatie nog een extern expert; dan spreken we van een toegepaste innovatie.
  • Is wat moet veranderen nog niet duidelijk? Ben je op zoek naar een nieuw plan van aanpak of een nieuw businessmodel? En vereist deze verandering nog externe begeleiding of expertise? Dan is een strategisch innovatietraject aan de orde.

Creatieve experten tackelen de uitdaging

Jouw nood wordt voorgelegd aan minstens drie Antwerpse creatieve of innovatieve experten tijdens een individueel gesprek. Is er een match met één van deze experten? Dan stap jij met die professional in een innovatietraject. De stad Antwerpen ondersteunt het traject met een financiële tussenkomst van 500 euro.

 

Deze innovatietrajecten starten op 22 februari, schrijf je dus snel in.

Heb je nog vragen? Stuur ons een mail.

Wil je deelnemen? Vul deze vragenlijst in.

 

Deel deze pagina: