De Kringwinkel verkoopt inboedel van het provinciehuis

Het nieuwe provinciehuis verwelkomt na vijf jaar opnieuw de provinciemedewerkers die er in een compleet innovatieve omgeving weer aan de slag kunnen. Maar die ‘new ways of working’ en de maximale inzet op digitalisering, maken dat niet al het kantoormeubilair mee kan verhuizen naar het nieuwe gebouw. Na een interne verkoop organiseert De Kringwinkel zaterdag 17 november in de kantoren van de Desguinlei een uitverkoop van kantoormateriaal voor het grote publiek.

Inboedelservice voor bedrijven

Naast de gratis ophaaldienst voor herbruikbare spullen, heeft De Kringwinkel sinds vijf jaar een volledige inboedelservice voor bedrijven en particulieren. Louise Vrints van De Kringwinkel legt uit hoe dat werkt: “Wanneer bedrijven De Kringwinkel contacteren, plannen we eerst een kijkbezoek in. Tijdens dat bezoek schatten we de waarde van de goederen en maken we een kostenraming. Die kosten zijn afhankelijk van een aantal factoren. Is er een ladderlift nodig? Hoeveel tijd is nodig om de meubels te demonteren? Uiteindelijk betalen klanten het verschil tussen de waarde van de inboedel en de kosten van de ophaling.”

Joeri Straetemans van de provincie volgt als projectmanager de verhuis naar het nieuwe provinciehuis op. “Het was evident om onze vraag opnieuw aan De Kringwinkel te stellen aangezien we in 2013 al een succesvolle samenwerking met hen hebben gehad. Wij waren heel tevreden over de aanpak van De Kringwinkel, vooral omdat zij toen nog niet vertrouwd waren met projecten van deze omvang.”

Duurzaam alternatief voor inboedelophaling

Sinds 2013 is de inboedelservice sterk gegroeid. “Ons klantenbestand is heel divers. Zo maakten we zelfs al een kerk leeg. We merken dat de vraag van zowel grote als kleine bedrijven groeit. Bedrijven zien onze inboedelservice als een duurzaam alternatief voor een klassieke inboedelophaling, omdat ze weten dat hun goederen bij De Kringwinkel een tweede leven krijgen”, argumenteert Louise Vrints.

Joeri Straetemans bevestigt dat het duurzame aspect een grote rol speelt in hun keuze om met De Kringwinkel te werken: “Tijdens onze vorige samenwerking kreeg 96% van de aangeboden goederen een tweede leven. Dat motiveert ons om opnieuw met hen samen te werken. Bovendien creëert De Kringwinkel ook kansen voor wie het moeilijk heeft op de arbeidsmarkt.”

Publieke verkoop kantoormeubilair

“Wanneer we kleinere ophalingen doen, verdelen we de goederen vanuit ons depot naar de verschillende Kringwinkels. Bij grotere projecten organiseren we soms een publieke verkoop, zoals bij het leeghalen van de Electrabeltoren of de kantoren van de provincie. Zo besparen we op logistieke kosten. Wat na de uitverkoop overblijft, verdelen we over de Kringwinkels”, verduidelijkt Louise Vrints.

Op 17 november organiseert De Kringwinkel zo’n publieksverkoop voor de provincie. Iedereen is welkom vanaf tien uur in de Desguinlei 100. Geïnteresseerden kunnen er kantoormeubilair, planten, kasten of zeteltjes op de kop tikken.

Info

Sectoren: 
Deel deze pagina: