Innoveren, maar hoe? Stap mee in een co-creatietraject

ANTWERP. POWERED BY CREATIVES. start binnenkort weer co-creatietrajecten op. Deze trajecten initiëren een samenwerking tussen de Antwerpse creatieve industrie en andere sectoren en biedt de mogelijkheid aan ondernemers om te innoveren.

Co-creatie-wat?

Breng bedrijven met innovatiepotentieel en creatieve professionals samen en u krijgt een co-creatietraject. Zwakke punten worden in kaart gebracht en vernieuwende oplossingen bedacht. Na dit traject staat uw bedrijf concurrentieel sterker in de schoenen.

Experten helpen

De creatieve professionals zijn stuk voor stuk experten. Getraind in het vinden van creatieve, maar ook strategische, duurzame en werkbare oplossingen voor complexe problemen. Of het nu gaat om een strategische heroriëntatie of het ontwikkelen van een nieuw product, Antwerpen bulkt van de creatieve ondernemers die ervaring hebben met zo’n uitdagingen. Daarnaast wordt dit hele proces begeleid door strategisch innovatiebureau Greenpoint (Katja Craeghs).

Stap voor stap

Samen met ANTWERP. POWERED BY CREATIVES. vliegt u erin, maar stap voor stap. Tijdens een Matchmaking event kiest u de expert met wie u in zee wil gaan. Expert gevonden? Dan kan het co-creatietraject starten. Het hele traject eindigt in schoonheid met een slotevent voor alle deelnemers.

Het exacte verloop vindt u hier.

Co-creatie-wanneer?

Het co-creatietraject 2019 start op 4 november en duurt max. 3 maanden.

De standaardprijs is €2.300 excl. btw, maar via de vroegboekkorting (tot 06/10) bespaar je €300.

Interesse, maar twijfelt u nog?

ANTWERP. POWERED BY CREATIVES. organiseert twee infosessies waarin we het traject en de mogelijke resultaten toelichten:

  • Ik schrijf me in voor de infosessie van 3 oktober pm
  • Ik schrijf me in voor de infosessie van 11 oktober am    

Overtuigd?

Inspirerende voorbeelden

  • ‘Out of the box’ denken, hoe begin je daaraan? Zo vroeg verlichtingsproducent ETAP zich af hoe zij met licht een rol konden spelen in de circulaire economie. Een samenwerking met de Antwerpse productontwikkelaar en ontwerper Stefan Schöning bracht helderheid.

Lees hier het volledige verhaal.

  • Hoe een ijssalon meegaat met zijn tijd? Jan Foubert van het gelijknamige Foubert zocht het uit met de hulp van David Claeys, managing director van het Antwerpse True Food Agency. Een dosis empathie bleek de sleutel tot een authentiek verhaal vol plezier.

Lees hier het volledige verhaal.

  • In 2017 neemt The House of Contact Centers (THoCC) deel aan een co-creatietraject. Ze starten samen met het Antwerpse Studio Dott. Een jaar later ontvangen zij financiële ondersteuning van Agentschap Innoveren & Ondernemen om de ideeën van het co-creatietraject sneller uit te rollen.

In juni 2019 stellen zaakvoerders David Gybels en Inge Vissers trots hun nieuw product voor.
Lees hier het volledige verhaal.

Deel deze pagina: