Kipling® keert terug naar Antwerpen

VF Corporation, waar Kipling® toe behoort, opent een nieuw, duurzaam kantoor met showrooms in THE LINK te Antwerpen. Vanuit Bornem worden de Belgische activiteiten van zowel Kipling® als Eastpak®, Lee® en Wrangler®  ondergebracht in dit nieuwe pand. Kipling, in oorsprong van Antwerpen, keert na 32 jaar terug naar haar bakermat.  

Nieuwe kantoren in THE LINK

Deze verhuis is een strategische keuze. De nieuwe kantoorruimte en showrooms in THE LINK zullen de groei van de VF-merken ondersteunen door de merken-, verkoop- en marketingteams op de juiste locatie te vestigen; dichter bij de klant en voorzien van topfaciliteiten. De nieuwe locatie is door zijn centrale ligging makkelijk bereikbaar voor businesspartners, klanten en medewerkers die internationaal reizen voor het werk. Het nieuwe kantoor ligt naast een internationale treinverbinding en in de nabijheid van de luchthavens van Antwerpen en Brussel.

Duurzaam woon-werkverkeer samen uitgewerkt met stad Antwerpen

De verhuis van ongeveer 300 medewerkers naar THE LINK gaat ook gepaard met slimmer en duurzamer woon-werkverkeer. VF heeft nauw samengewerkt met Slim naar Antwerpen om met elke medewerker een gepersonaliseerd mobiliteitsplan op te stellen. Op een duurzame manier naar kantoor komen is de boodschap.

“Bij VF is onze corporate purpose ‘we power movements of sustainable and active lifestyles for the betterment of people and our planet’ een leidraad voor al onze bedrijfsbeslissingen. We zijn dan ook blij dat we dit tot leven kunnen laten komen met de verhuis naar het nieuwe kantoor”, meldt Martino Scabbia Guerrini, Group President, VF, Europe, Middle East, Africa (EMEA).

Kipling keert terug naar huis 

Ontstaan in Antwerpen in 1987 met de iconische gekreukelde nylontassen, keert Kipling terug naar de Belgische thuishaven van de mode. Kipling is klein begonnen, blijven groeien en heeft door de jaren heen een heel verhaal opgebouwd samen met haar klanten. In de toekomst gaat de focus liggen op unisex collecties voor zowel mannelijke als vrouwelijke millenials onder het motto: Inspiring people to lighten their step, powering their curiosity and to go their own way.

 “Kipling heeft zich de afgelopen 30 jaar internationaal op de kaart gezet. Onze basis is altijd in België gebleven en we zijn heel blij dat we nu kunnen terugkeren naar de stad waar ons avontuur begon. Een bruisende stad, voor een bruisend merk!” aldus Vera Breuer, Global president of Kipling.  

Wilt u zich ook vestigen in Antwerpen?
Contacteer invest@antwerpen.be voor meer info.

Deel deze pagina: