Lancering campagne AWARD WINNING DESIGNERS 2019 - Aftermovie

foto: Damon De Backer

De Roma zat aardig vol, afgelopen donderdag. Niet minder dan 350 genodigden zakten af voor de première van 26 minidocu’s van evenveel Antwerpse ontwerpers en andere creatieve professionals die in 2018 in de prijzen vielen. ANTWERP. POWERED BY CREATIVES. zette deze ontwerpers in the spotlight met prachtige videoportretten, gemaakt door productiehuis de Machine.

Deze campagne, die vanaf volgende week tot eind dit jaar elke week een nieuw portret via social media zal delen, zet de -vaak onbekende- ontwerper achter het product, de bedenker van de campagne en de maker van het beeld in de kijker en maakt zo de drijvende krachten achter de creatieve economie zichtbaar.

De Award Winning Designers van dit jaar wonnen prijzen in categorieën als grafische vormgeving, productontwikkeling, service design, interieurvormgeving, branding, fotografie, game development en multimedia design. Een paar voorbeeldprijzen zijn de Nikon Press Photo Award, iF Design Award, Starter van het Jaar, de International Emmy Award en de Henry van de Velde Award.

De portretten zijn van: Achilles Design, Alinea + Alinea Design Objects, AudioCollectief SCHIK, Barbara Standaert, BRUT Collective, Fathina Ramos, Flora Miranda, Frederik Delbart Design Studio, GBO Innovation makers, HNST, Jasper Jacobs, Jonas Roosens, LDV United, Lies Mertens, MAFF, Mirror Mirror, Nick Hannes, Phebos Xenakis, Poppins & Wayne, Redopapers, Shelter, Studio Dos Santos, Studio Dott, Voxdale, We Want More en Yellow Window.

 

  • Schrijf u hier in voor de APBClass met Achilles Design – vr 28 juni - Integratie van product design, service design en systeemdenken

Meer over ANTWERP. POWERED BY CREATIVES. op www.apbc.be

Deel deze pagina: