Mensen en machines maken perfecte wrapping mogelijk

Wat doe je als een klant het onmogelijke vraagt? Veel ondernemers zijn vertrouwd met het probleem: een klant wil een grote bestelling plaatsen, maar vraagt een aanpassing op maat die onmogelijk lijkt. Hoe zorg je ervoor dat je die bestelling niet misloopt? Maatwerkbedrijven bieden de oplossing.

Het overkwam Gudrun, een Belgische chocoladeproducent die het erg goed doet in exportmarkten. “Gudrun zat met een schijnbaar onoplosbaar probleem”, vertelt Luc Schuit, verantwoordelijk voor de sales en marketing bij maatwerkbedrijf Arop. “Een klant in Azië, die 500.000 doosjes met cacaotruffels wou bestellen, had een speciaal verzoek. Of Gudrun de doosjes kon leveren in een speciale geschenkverpakking, met een mooie, strakke wrap in transparante folie eromheen? Nee, dus. De Gudrun-doosjes hebben een konische vorm, en die vorm kan je met geen enkele machine netjes wrappen.”

Perfecte oplossing voor speciale verpakking

Gudrun vond de oplossing bij Arop. Luc Schuit: “Arop heeft geïnvesteerd in Marden Edwards  wrappingmachines. Die kunnen doosjes netjes wrappen met een folie, zoals je dat ook ziet bij parfum. De machine sealt de Gudrun-doosjes perfect, maar kan de wrap niet sluiten vanwege de konische vorm. De oplossing? Mens en machine laten samenwerken. De machine sealt de pakjes en onze mensen sluiten de wrap met de hand. Daarna kleeft de machine netjes een sticker over de sluiting van de wrap. Probleem opgelost.”

“Door mensen en machines te laten samenwerken, kan een maatwerkbedrijf het onmogelijke mogelijk maken.”

Voor Gudrun was de oplossing van Arop het ei van Columbus. Arnoud Persoon, sales development manager bij Gudrun: De 500.000 doosjes waren bestemd voor Japan, waar de verkoop van chocolade een sterke piek kent rond Valentijn. De Japanse markt is erg belangrijk voor ons. Omdat chocolade er vaak als geschenk wordt verkocht, was een speciale geschenkverpakking rond onze bestaande konisch doosjes erg belangrijk.”

Stipt op tijd en kostenbewust

Luc Schuit: “De Aziatische markt hecht veel belang aan wrapping, omdat het bijdraagt tot de speciale uitpakervaring die bij het schenken en ontvangen van cadeautjes hoort. Voor de eindklant in Japan was de wrap rond het konische doosje een must. We hebben het onmogelijke mogelijk gemaakt, zodat Gudrun de 500.000 doosjes kon leveren.” Arnoud Persoon: “Werken met Arop was voor ons de beste oplossing. Bestaande machines aanpassen of een nieuwe machine bestellen zou te veel kosten en te lang duren. Dankzij Arop kon de opdracht én op tijd én tegen een aanvaardbare prijs worden uitgevoerd.”

Flexibiliteit, professionaliteit en innovatie

Naast verpakking, kitting en sortering is Arop ook actief in assemblage. Luc Schuit: “Dat gaat van de samenstelling van auto-onderdelen tot de assemblage van complete fietsen.” Waarom komen klanten naar Arop? Luc Schuit: “Loonkosten spelen een grote rol, maar dat is lang niet de enige factor. Flexibiliteit, professionaliteit en innovatie zijn net zo belangrijk. We zijn BRC- en IFS-gecertifieerd, bewaken onze processen met een volautomatisch ERP-systeem en zetten in op automatisering en optimalisering.”

In de stad Antwerpen zijn 12 maatwerkbedrijven gevestigd. Samen bieden ze een ruime dienstverlening aan, van logistieke versterking, verpakking, assemblage, productie, bouw en renovatie tot schoonmaak, groenverzorging, recyclage, fietsbeheer en horeca. Ontdek het aanbod maatwerkbedrijven.

Maatwerkbedrijven en oplossingen op maat: 5 voordelen

  • uw bedrijf kan exact leveren wat de klant vraagt
  • het maatwerkbedrijf ontwikkelt de aangepaste technologie
  • de eigen productie- en verpakkingslijn moet niet worden aangepast
  • professionele service en flexibele organisatie
  • aangepaste infrastructuur en strenge kwaliteitscontrole
Deel deze pagina: