Pronk jij binnenkort ook met een slimme toepassing op je winkelvloer?

Robot Temi van Digitopia helpt de klanten

Het zijn spannende tijden voor het project Smart Retail Area, want de komende weken testen we tal van digitale innovaties in Antwerpse winkels.

In onderstaand filmpje neemt stadsgids Tanguy Ottomer je mee naar één van de deelnemende retailers. En maak je kennis met robot Temi en de Lift & Learn toepassing van Digitopia.

Bart Knoops, B2C Retail Area Manager van Nespresso Vlaanderen is alvast heel enthousiast en wil de digitale toepassingen optimaal integreren in dé winkelervaring van de toekomst.

“Onze Nespresso Boutiques zijn beleveniscentra waar de klant centraal staat. Dankzij het EFRO-project ‘SMART Retail’ en het gebruik van digitale innovaties kunnen we ons nog meer op onze klantenbeleving toeleggen. De komst van de robot ‘George’ en de lift & learn geeft ons de mogelijkheid om de persoonlijke relatie met onze klanten nog meer te versterken. Met ‘phygital retail’, waar we een brug slaan tussen de fysieke en digitale wereld willen we immers een unieke interactieve beleving voor onze klanten creëren.”

Dat is lang niet alles. De komende weken zetten we nog testtoepassingen in de kijker:

  • bij FANS Geek store en Monar Footwear: een etalagescherm van ThisPlays2
  • bij Monar & Clothes: social media wall van ThisPlays2
  • bij Sit & Sleep, Moose in the City en Captain Cork: QR tags van Tilroy
  • bij Xandres, De Wieuw en Thomas More pop-up Miskina: InVue Microsigns van Resatec
  • bij Outpost Gamecenter en De Kringwinkel Meir: een QR scherm van Proximus 

Zin om deze digitale belevingen te ontdekken?

  • Op donderdag 12 mei ontvangen we je met plezier op onze kennissessie rond content. Hier delen we graag onze opgedane kennis over content voor de slimme toepassingen in de opstartfase . Het ideale moment om bij te leren en je te laten inspireren. Wie weet doe je er hét ultieme idee op voor jouw winkel? Schrijf hier in.
  • In juni organiseren we (gegidste) wandelingen langs de deelnemende zaken. Een uitstekende kans om de toepassingen aan het werk te zien en om vragen te stellen aan de experts.

Je merkt het, de digitale trein dendert voort. En wij hebben je heel graag mee aan boord. Hou je mailbox en onze eventkalender dus goed in de gaten.

De smart retail testen zijn EFRO-projecten en lopen nog tot de zomer. In heel wat Antwerpse handelszaken testen we innovatieve digitale toepassingen en doen we metingen voor het smart retail dashboard. Meer weten?

Deel deze pagina: