Stad Antwerpen promoot Antwerpen als winkelstad tijdens 25e retailbeurs MAPIC

De stad Antwerpen mag niet ontbreken op de 25e editie van dé belangrijkste retailbeurs van Europa, MAPIC. Van 13 tot 15 november verzamelen in Cannes retailers, investeerders en steden. Net als de voorbije jaren wil de stad Antwerpen met haar aanwezigheid op de beurs haar internationale zichtbaarheid als investeringslocatie versterken en retailers en investeerders overtuigen van haar troeven als retailstad.

Sterke retailtroeven

De stad Antwerpen is tijdens de MAPIC conferentie te gast op de ontbijtvergadering: ‘Retail … what else?’. Tijdens het ontbijt, georganiseerd door Retail Forum Belgium, worden trends getoetst aan het MAPIC-publiek. Vragen als ‘Hoe kan een stad een aantrekkelijk retailklimaat bieden aan investeerders?’ en ‘Als steden hun stadskernen opdelen in sfeergebieden, biedt deze vernieuwende aanpak een economische meerwaarde voor retailers?’ komen aan bod.

Retailers hebben vaak geen andere keuze, ze moeten de uitdagingen van deze 'nieuwe retail' omarmen om tegelijk een goede service aan hun klanten te geven én zelf te overleven. In deze veranderende tijden biedt de stad Antwerpen een wereld van kansen aan retailondernemers.

Nr. 1 retail bestemming van België

17 miljoen shoppers per jaar in de drukste winkelstraat van de stad

60% van de koopkracht van Europa binnen een straal van 500 km

Diverse en unieke shoppinglocaties en -ontwikkelingen;

Aantrekkelijke huurprijzen

“Antwerpen blijft de retailhub in de Benelux”

De sterke troeven zijn ook FDI Intelligence, het magazine van The Financial Times, niet ontgaan. In een artikel over Antwerpen als retailstad - “Antwerp benefits from retail rethink” - bundelen ze facts & figures en getuigenissen van investeerders.  “Omdat shoppers, retailers en investeerders een breed aanbod en goede ervaringen vinden in de Antwerpse retailsector, is het geen wonder dat de stad een retailhub blijft in de Benelux,” besluit FDI Intelligence.

Lees meer over Antwerpen, retailstad.

Sectoren: 
Deel deze pagina: