Start of verbeter je online verkoop. Stad Antwerpen biedt gratis coachingsessies aan

Een bedrijf runnen, is niet altijd eenvoudig. Soms heb je nood aan nieuwe inzichten om je verkoop of je dienstverlening te verbeteren. De stad Antwerpen biedt daartoe 11 gratis individuele coachingsessies aan, waar ondernemers in detailhandel en horeca uit kunnen kiezen.

 

Recent werden er 2 nieuwe sessies toegevoegd. Coach Jimmy Vereecken van I-NET Productions verbetert je online verkoop of bouwt samen met jou een gebruiksklare website met webshop of reservatiesysteem.

Een website garandeert 24/24 bereikbaarheid

Jimmy Vereecken: “Het is wat raar om in 2020 nog een zaak te openen zonder website. Daarmee geef je je concurrentie een voorsprong: zij worden wel via zoekmachines gevonden en verkopen meer. Ook al is je winkel gesloten, klanten kunnen altijd online kopen en informatie terugvinden.

Horecazaken kunnen dan weer hun menu in de kijker zetten en een reservatiesysteem aanbieden. Nog te weinig horecaondernemers zijn hiermee bezig. En dat begrijp ik, want het is niet hun corebusiness. Maar een website zorgt ook hier voor meer bezoekers, meer reservaties en uiteindelijk meer omzet. Heel wat klanten haken af wanneer ze moeten bellen om te reserveren. Online reserveren haalt die drempel weg: de klant reserveert online en dat wordt automatisch bevestigd en in je tafelplan opgenomen. Je kan zelfs werken met ‘timeslots’ zodat de reservaties optimaal verlopen.”

Online bijblijven is de boodschap

Jimmy Vereecken: “Bijblijven is belangrijk. Het updaten van je website toont aan dat je bedrijf leeft. Het bouwen van websites evolueert ook: er zijn trends zoals het gebruik van grote karakters en heel beknopte teksten, waar zoekmachines rekening mee houden en je website meer exposure geven. Daar kan je dus maar beter rekening mee houden.”

“In 2019 is er 12 miljard euro besteed aan online aankopen in Vlaanderen. Het zou stom zijn om geen klein deeltje van die koek mee te pikken.”

Webshop verhoogt de omzet

Jimmy Vereecken: “Voor heel wat ondernemers bouwde ik tijdens de coronacrisis een gewone website om tot een webshop, waarmee ze hun omzetverlies hebben kunnen inperken. De zaakvoerder van een schoenwinkel belde me enthousiast op omdat de verkoop tijdens de crisis boven alle verwachtingen uitsteeg. Hij overwoog zelfs iemand aan te werven om zijn webshop te beheren.”

“Elk jaar stijgt de globale internetmarkt met bijna 200%. Deze trend is al 10 jaar bezig.”

Wat kost een website bouwen?

Jimmy Vereecken: “Het is een éénmalige investering die zich terugverdient, meestal vrij snel. Is dit niet zo, dan zit er iets fout en moet dat uitgezocht worden.

Tijdens de coachingsessies “Ontwikkeling van een Online Platform” krijg je een gratis basic website, up en running, inclusief betaalmodule en shop met filters voor kleurkeuze, grootte… . Jijzelf moet alleen nog een tekst over je bedrijf toevoegen alsook de producten die je wil verkopen.

Je betaalt jaarlijks webhosting om je website online te zetten. Je hebt daarnaast ook een domeinnaam nodig. De kosten voor de betaalmodule loopt meestal via een commissie van 20 of 30 cent per transactie, afhankelijk van de gekozen betaalmodaliteiten. Dat wordt verrekend via een maandelijkse factuur.

Kies je voor een reservatiemodule, dan is dat ook een bijkomende kost, afhankelijk van de automatisatie van het online reserveren.”

“De schoenwinkel verdiende de kost van de webshop in een maand terug.”

Inschrijven

De twee coachingsessies starten elk met een persoonlijk gesprek om je noden, jouw product of dienst te leren kennen. Daarna wordt een plan van aanpak opgesteld. Elke coaching wordt afgerond in 2 à 3 weken.

 

Alle informatie over deze twee coachingsessies en inschrijven kan via

10 "Advies Online Platform” of 11 "Ontwikkeling van een Online Platform"

Thema's: 
Deel deze pagina: