Wil jij een innovatief project voorstellen om een bedrijventerrein energie-efficiënter te maken of er hernieuwbare energie op te wekken? Je kan nog tot 15 april je project indienen bij stad Antwerpen.
Ontwikkeling van ecologisch schoonmaakproduct YOKUU, met steun van de stad
Half februari werd deze start-up “starter van het jaar 2020" in provincie Antwerpen. Hij ontwikkelde, met steun van de stad een innovatief schoonmaakproduct dat beantwoordt aan de verwachtingen van onze maatschappij op gebied van ecologie.
Makerspace Antwerpen in The Beacon: bottom-up innovatie en prototyping
Het nieuwe Makerspace Antwerpen is sinds kort gevestigd in innovatiehub The Beacon. Het is een plek waar starters, bedrijven en organisaties begeleid worden naar een succesvolle innovatie en een idee kunnen uitwerken tot een marktklaar prototype.
Als lokale ondernemer in stad Antwerpen kan je een korting krijgen wanneer je beroep doet op een koerierdienst. De vele leveringen zorgen immers voor extra verkeer in de stad. Daarom wil Slim naar Antwerpen slimme stadsdistributie promoten. Want efficiënt leveren optimaliseert niet alleen jouw service; het draagt ook bij tot vlotter verkeer en bijgevolg een aangenamere stad.
HNST zet met circulaire jeans de modesector in beweging
Award Winning Designer2019 HNST wordt door de Ellen MacArthur Foundation vermeld als één van de koplopers in circulaire economie in de modesector. Tom Duhoux wil er met een innovatieve aanpak een positieve, duurzame verandering op gang brengen.
SD WORX en bpost leveren sociale en ecologische bijdrage via De Collectie
“Wij hebben drie inzamelpunten in onze Antwerpse kantoren. Op een half jaar tijd leverden dat al vier volle containers kleding, schoenen en huishoudtextiel op.”
Webapplicatie ‘naar jobs in de haven’ wijst werkzoekenden de weg
De applicatie is opgebouwd rond een digitale kaart waarop de bedrijven in het havengebied terug te vinden zijn. Via een zoekfunctie komen gebruikers te weten welke mobiliteitsopties en -voordelen bedrijven aanbieden.
Professor Dirk Lauwers: ‘Het dagelijkse conflict moet ontvlecht worden’
De heropening van de vernieuwde Nationalestraat trok 30.000 shoppers. Handelaars uit de straat verwelkomden naast oude klanten ook heel wat nieuwe bezoekers.