Factuur indienen bij de stad
De stad werkt enkel met digitale facturen, creditnota’s en vorderingsstaten. Alle info over hoe je een factuur indient.
Digitale factuur
Deze manier van facturen is ondertussen de standaard geworden voor zowel de Federale als de Vlaamse Overheid. Deze eenvormigheid biedt dan ook heel wat voordelen voor Belgische als de buitenlandse leveranciers die slechts rekening moeten houden met één Europees uniform formaat om veilig en goedkoop facturen te sturen naar de overheid.
- Heb je een ondernemingsnummer? Lever de e-facturen aan via het Mercurius-platform in het meest recente UBL-formaat. Met vragen kan je terecht bij FI_leveranciersboekhouding@antwerpen.be.
- Heb je geen ondernemingsnummer? Dan kan je je facturen (of creditnota’s) digitaal bezorgen via een epdf-factuur op factuur@antwerpen.be.
- Vorderingsstaten stuur je naar vorderingsstaten@antwerpen.be.
Alle documenten moeten in pdf-formaat bezorgd worden.
Per factuur of vorderingsstaat moet je één pdf bezorgen, maar meerdere pdf’s per mail zijn mogelijk.
- Meer informatie over deze manier van factureren
- De technische informatie specifiek voor de stad over deze manier van factureren kan je in het cookbook vinden. Daarnaast kunt u een voorbeeld van de eInvoice Digipolis Antwerpen BIS3.0 en de eInvoice Digipolis Antwerpen UBL2.1 bekijken.
Digitale bestelbon
Wil je een bestelling rechtstreeks ontvangen via een standaard XML-formaat, laat ons iets weten via FI_leveranciersboekhouding@antwerpen.be.
Vragen
- Vragen over uw levering, werk of dienst aan de stad: contacteer de dienst die de bestelling geplaats heeft. U vindt de gegevens op de voorkant van de bestelbon.
- Vragen over het digitaal factureren of openstaande facturen: concateer FI_Leveranciersboekhouding@antwerpen.be.